Tuesday, June 23, 2015

The fact the tree produces fruit in the form of a woman - حقيقة شجرة تنتج فاكهة على شكل امرأة

بالفيديو والصور.. حقيقة شجرة تنتج فاكهة على شكل امرأة

ظهرت في عام 2008 مجموعة من الصور على الإنترنت لشجرة تنتج فاكهة على شكل امرأة، يقال إنها تزهر مرة واحدة كل عقدين من الزمن في محافظة Petchaboon بتايلاند التي تبعد عن العاصمة بانكوك نحو 500 كم أو سريلانكا أو جبال الهيمالايا.


الأصل:

شجرة " Nareepol" يتكون اسمها من جزأين الأولNaree في اللغة التايلاندية يعنى المرأة أو الفتاة، وPol في لغة الملايو تعنى النبتة أو الشجرة، أي شجرة النساء أو البنات.

بالفيديو والصور.. حقيقة شجرة تنتج فاكهة على شكل امرأة

الشجرة معروفة في الأساطير البوذية، وبحسب الأساطير تحمل الشجرة فاكهة على شكل بنات تتدلى من فروعها.


تعود الفتاة إلى زوجة الإله إندرا حيث ذهبت إلى الغابة لجمع الفاكهة لكنها تعرضت إلى هجوم من قبل بعض الرهبان الذين عاشوا في الغابة، وبالرغم من قدرتهم على التأمل إلا أنهم لم يتخلصوا من الشهوة والرغبة بداخلهم.


ففكر إندرا خلق 12 شجرة تثمر فاكهة على صورة زوجته الجميلة، كانت مهمة الشجرة أن تؤتى بثمارها كلما خرجت زوجته من المنزل لجمع الغذاء لإلهاء الرجال، هذه الفتيات تمتلك قوى سحرية قادرة على الغناء والرقص.

بالفيديو والصور.. حقيقة شجرة تنتج فاكهة على شكل امرأة

ووفقًا للتراث الشعبى التايلاندى، لقت العائلة حتفها واستمرت الشجرة في وضع ثمارها يوميًا، وستختفى عندما تختفى تعاليم البوذية.


حقيقة أم زيف:

على الرغم من القصص المنتشرة على جميع مواقع التواصل الاجتماعى إلا أن الشجرة لا وجود لها في الواقع، وهى من صنع الإنسان، ومن المرجح أن مخادعًا ما زال مجهولًا حتى الآن خلق صورة من خلال أخذ صور لتماثيل مقدسة على شكل امرأة ونجح في تركيبها بواسطة الفوتوشوب على فروع شجرة عادية، وقام بتحميلها على مواقع التواصل الإجتماعى لتثير ضجة كبيرة على الإنترنت منذ عام 2008 حتى الآن.

بالفيديو والصور.. حقيقة شجرة تنتج فاكهة على شكل امرأة

ساعد على اعتقاد الناس أن الشجرة موجودة بالفعل تكرار الإدعاءات حول الشجرة على الرغم من وجود نقصًا كبيرًا في المعلومات، وتناول بعض المواقع الموثوق بها قصتها.


البعض حلل القصة أن المنطقة أرادت جذب الانتباه إليها واستدراج العديد من السياح لزيارتها، حيث نجحت بالفعل في إثارة اهتمام الكثير من السياح لفترة طويلة.


Appeared in 2008, a collection of images on the Internet to a tree produces fruit in the form of a woman, it's said to have blooms once every two decades in Thailand Petchaboon province away from the capital Bangkok, about 500 km or Sri Lanka or the Himalayas.

Origin:


Tree "Nareepol" name consists of two parts, the first Naree in Thai language means a woman or girl, and Pol in Malay means the plant or tree, any women or girls tree.


The tree is known in Buddhist legends, myths, according to the tree bearing fruit in the form of girls hanging from its branches.


The girl back to the god Indra wife where I went to the forest to collect fruit, but were attacked by some of the monks who lived in the forest, and in spite of their ability to meditation, but they did not get rid of lust and desire inside them.


And he thought Indra creation of 12 fruit tree to bear fruit in the image of his beautiful wife, the tree was important to bear fruit whenever his wife came out of the house to collect food to distract the men, these girls possess magical powers able to sing and dance.


According to the People's Thai heritage, family perished and continued to develop the tree fruit a day, and will disappear when disappear the teachings of Buddhism.


Fact or falsity:


Although deployed on all social networking sites stories, but the tree does not exist in reality, a man-made.


it's likely to deceptive remains unknown so far to create an image by taking pictures sacred statues in the form of a woman and successfully installed by Photoshop on unusual tree branches, and uploaded to social networking sites to make a big fuss on the Internet since 2008 until now.


It Helped people to believe that the tree already exist to repeat allegations about the tree in spite of the existence of a significant shortfall in information, eat some trusted sites her story.


Some analyzed the story that the region wants to attract attention and lure many tourists to visit, where already succeeded in raising a lot of interest in tourists for a long time.