Wednesday, March 4, 2015

In Photos : Naked Festival in Japan to get the talisman - صور: مهرجان للعراة في اليابان للحصول على تعويذة الحظ


اجتمع أكثر من 9000 ياباني في معبد سيداجى في مدينة أوكاياما في اليابان لإحياء مهرجان ميسورى للعراة على أمل الحصول على واحدة من تعويذات الحظ التي ألقيت من قبل الكهنة.





More than 9000 Japanese gathered in Saidaiji temple in the city of Okayama in Japan for Making the historical Missouri naked hoping to get one of the charms of luck thrown by the priests.




و يعود تاريخ هذه الطقوس إلى عام 1510، ويتعرض الكثيرون إلى إصابات طفيفة كل عام.




And this ritual dates back to the year 1510, and exposed many of the minor injuries each year.




وتعتمد الطقوس على جمع الخشب المقدس من معبد قريب لعمل التعويذه والاستعداد للمهرجان، ثم يصلون الرهبان بوجود القطع الخشبية مرتين يوميًا قبل أسابيع من بدء المهرجان.




And rely on rituals collecting wood from a nearby temple sacred to spell work and get ready for the festival, Then the monks arriving for existence of wooden blocks twice a day, weeks before the start of the festival.




وعند وصول المشاركين يقومون بارتداء مئزر أبيض حول الخصر به ورقة تحمل اسمه وفصيلة دمه ورقم هاتف للطوارئ.






بعد ذلك تبدأ عملية تنقية الروح التي ترغمهم على البقاء في المياه المجمدة والالتزام بانتظار الكهنة لإسقاط التعويذة في المياه المقدسة لتعم الفوضى والمشاحنات للحصول عليها.


 

وفى النهاية توضع التعويذة في علبة من الأرز من قبل الرجال الذين حصلوا عليها بنجاح.



Upon the arrival of the participants they are wearing a white apron around the waist ticked by a paper bearing his name and their blood type. and personal phone for emergencies.



After the purification of the soul, which force them to stay in the frozen water and commitment awaiting the monks to drop the spell in the holy waters between chaos and wrangling to get them to start the process.




In the end, the amulet placed in a tray of rice by the men who received them successfully.