Friday, June 10, 2016

5 جمعيات سرية تحكم العالم - 5 Secret societies Rule And Control The World

Reavealed: Inside the 5 Secret societies That Really Control The World

Logo and black and white picture of men

Secret societies are often subject to conspiracy theories

SOME conspiracy theories are absolutely absurd - but genuine secret societies that exert a mysterious influence on the world have existed for centuries.

Here is a list of the top five most famous and powerful secret societies who carry out bizarre rituals and conduct their business behind closed doors. 


1. Skulls and Bones 

Formed: 1832

Founders: Frederick Ellsworth Mather, Phineas Timothy Miller, William Huntington Russell, Alphonso Taft and George Ingersoll Wood

Where? Yale University in a building called the ‘Tomb’.

Skull and Bones

Why? The secret society was formed after a dispute between several debating societies at Yale.

Famous alleged members: John Kerry, George Bush, and William Taft


Feared because: Members, known as Bonesmen, use their bonds of power and influence to make their way up through the rank’s of America’s elite. 

Most famous conspiracy theories: The group has been blamed for everything from the nuclear bomb to the Kennedy assassination.

5 جمعيات سرية تحكم العالم

كشفت صحيفة "إكسبريس" البريطانية النقاب عن أخطر خمس جمعيات سرية تحكم العالم وتتحكم في مصير قادته وسياساته من خلف الستار، مؤكدة في تقرير لها أن هذه الجمعيات الخمس موجودة ومعروفة منذ قرون طويلة وهي التي تدير العالم وتحرك قادة الدول الكبرى لتنفيذ سياستها وتحقيق أهدافها الخفية.

1- وتأتي جمعية "الجماجم والعظام" على رأس هذه الجمعيات السرية، وقد تشكلت عام 1832 في مبنى جامعة "ييل" الأمريكية، بمشاركة مجموعة من أشهر الأساتذة آنذاك، وهم فريدريك السوورث مازر وفينس تيموثي ميللر ووجورج انجرسول وود وليام هانجتون راسل وكان من أبرز أعضائها الرئيس الأمريكي السابع والعشرين وليام هوارد تافت الذي تولي الرئاسة من عام 1908 إلى عام 1912.


ومن أشهر أعضائها الحاليين وزير الخارجية الأمريكية جون كيري، والرئيس الأمريكي الأسبق جورج بوش الأب ونجله جورج دبليو بوش.

ويتهم أصحاب نظرية المؤامرة هذه الجمعية، بالمسئولية عن صناعة القنبلة النووية وإلقائها على اليابان، واغتيال الرئيس الأمريكي الأسبق جون كيندي، إضافة إلى العديد من الحوادث العالمية الأخرى.

Illuminati logo

Many members of the music industry are rumoured to be Illuminati members

2. Illuminati

Formed: 1776

Founders: Adam Weishaupt

Where? Germany


Why? To create secular societies in Europe.

Famous alleged members: Barack Obama, Jay Z, Madonna, and Beyonce

Feared because: Rumours say the entertainment and music industry have been infiltrated by Illuminati members who are using the media to brainwash the masses.

Most famous conspiracy theories: The group was broken up by the German authorities after the French Revolution, but modern conspiracy theorists assert the group survived and now operates as a sinister shadow government, directing world industry and politics as it sees fit. 


2- وتحتل جماعة "المتنورين" المركز الثاني في قائمة أخطر الجمعيات السرية التي تدير العالم، وتأسست في ألمانيا عام 1776 على يد آدم إيزهاوبت، بهدف خلق مجتمعات علمانية في أوروبا، ومقاومة المد الديني آنذاك.

وتضم الجمعية في عضويتها حاليا العشرات من السياسيين العالميين ونجوم الفن والمجتمع ومن أبرزهم الرئيس الأمريكي الحالي باراك أوباما، ونجوم الفن جاي زي ومادونا وبيونسيه.

ويقول أصحاب نظرية المؤامرة إن "المتنورين" تسللوا إلى صناعات الإعلام والترفيه والموسيقى لاستخدامها في غسل أدمغة الجماهير، وكانت المتهم الرئيسي وراء عشرات الحروب والثورات الدامية التي شهدها العالم.


3. The Freemasons 

Formed: 1717

Founders: Four English Lodges

Where? London


Why? To teach self-knowledge through participation in a progression of ceremonies.

Famous alleged members: George Washington, Benjamin Franklin, Winston Churchill, Mozart, Harry Houdini


Feared because: The all-male group has six million members across the world which are all powerful members of society.

Most famous conspiracy theories: The Freemasons designed the Pyramids, plotted the French Revolution and are keeping the flame alive for the Knights Templar. 


3- وتعتبر جمعية الماسونيين أو البنائين الأحرار، التي تشكلت في بريطانيا عام 1717 هي الجمعية الأم التي تفرعت منها كل الجمعيات السرية السابقة واللاحقة التي تتحكم في العالم.

ومن أشهر أعضائها السابقين الرئيسان الأمريكيان السابقان جورج واشنطن وبنجامين فرانكلين ورئيس الوزراء البريطاني الأسبق ونسوتن تشرشل والموسيقار العالمي الشهير موزارت، والممثل الأمريكي هاري هوديني الذي اشتهر بلقب أستاذ فن الوهم.

Men sitting around table

Former US presidents Ronald Reagan and Richard Nixon at Bohemian Grove

4. Bohemian Grove

Formed: 1872

Founders: Henry Edwards 

Where? Bohemian Avenue, Monte Rio, California 


Why? A meeting of the rich and powerful to escape “frontier culture” - or uncivilised interests of common men.

Famous alleged members: Bill Clinton, Ronald Reagan and Richard Nixon

Feared because: The attendees claim they are there for social reasons, but many believe use the meetings for more sinister reasons.

Most famous conspiracy theory: That planning for the Manhattan Project - the world’s first nuclear bomb took place there - which turned out to be true


4- وتحتل جمعية "البوستان البوهيمي" المرتبة الرابعة في القائمة التي نشرتها صحيفة إكسبريس البريطانية، وقد تشكلت في عام 1872 على يد مؤسسها هنري إدواردز في منطقة مونتي ريو بولاية كاليفورنيا الأمريكية.

ومن أشهر أعضائها رؤساء أمريكا السابقين ريتشارد نيكسون ورونالد ريجان وبيل كلينتون وزوجته هيلاري كلينتون المرشح الرئاسي الأوفر حظا في الانتخابات الرئاسية الأمريكية الحالية.

An armed guard

An armed guard outside the Bilderberg conference

5. Bilderberg Group 

Formed: 1954

Founders: The Dutch royal family 

Where? The Netherlands 


Why? To bring together Northern American and European leaders to promote relations between the US and Europe and cooperate on political, economic and defence issues.


Famous alleged members: Angela Merkel, Bill Clinton, Henry Kissinger, Tony Blair, David Cameron and Margaret Thatcher

Feared because: Things discussed at the group’s annual meetings are not made public and journalists who have tried to interview participants have been arrested.

Most famous conspiracy theories: The group is run by the Nazis, it is trying to impose one world government and it runs the US Republican party.


5- أما جمعية "بيلدر بيرج" التي تشكلت في هولندا عام 1954، بواسطة العائلة المالكة هناك فهي الأقوى على حد قول الصحيفة البريطانية، وتعتبر حكومة العالم السرية لأنها تضم أكثر من 150 شخصا من كبار القادة والسياسيين ورجال المال والاقتصاد في أوروبا وأمريكا.

وكان الهدف من تشكيلها الجمع بين القادة الأميركيين والأوروبيين لتعزيز العلاقات والتعاون في القضايا السياسية والاقتصادية والدفاعية.


ومن أشهر أعضاء الجمعية أو النادي، المستشارة الألمانية أنجيلا ميركل وهنري كيسنجر وتوني بلير وديفيد كاميرون ورئيسة الوزراء البريطانية الراحلة مارجريت تاتشر.

ويعتقد أصحاب نظرية المؤامرة أن جمعية "بليدر بيرج"، هي التي تخطط وتضع سياسات النظام العالمي الجديد، وتحاول فرض حكومة عالمية واحدة.