Free Web Submission http://addurl.nu FreeWebSubmission.com Software Directory www britain directory com education Visit Timeshares Earn free bitcoin http://www.visitorsdetails.com CAPTAIN TAREK DREAM: الأمريكيون يستقبلون ساندي بالتصوير والجري ونيويورك تستعد في سكون رهيب لمواجهة الاعصار Hurricane SANDY

Tuesday, October 30, 2012

الأمريكيون يستقبلون ساندي بالتصوير والجري ونيويورك تستعد في سكون رهيب لمواجهة الاعصار Hurricane SANDY

وصل الاعصار "ساندي" الساحل الشرقي للولايات المتحدة حيث استبقته السلطات بإعلان حالة الطوارئ
وصل الاعصار "ساندي" الساحل الشرقي للولايات المتحدة حيث استبقته السلطات بإعلان حالة الطوارئ
ساندي يصل وسط مخاوف من دمار واسع ستخلفه العاصفة الإستوائية التي ستؤثر على حياة نحو 60 مليون شخص
ساندي يصل وسط مخاوف من دمار واسع ستخلفه العاصفة الإستوائية التي ستؤثر على حياة نحو 60 مليون شخص
وخسائر مبدئية تقدر بنحو 3 مليارات دولار
وخسائر مبدئية تقدر بنحو 3 مليارات دولار
إعصار ساندي من الفئة الأولى وتبلغ سرعته 90 ميلا في الساعة
إعصار ساندي من الفئة الأولى وتبلغ سرعته 90 ميلا في الساعة
يبعد مسافة 205 ميل عن مدينة أتلانتيك بنيوجيرسي، و260 ميلاً عن مدينة نيويورك
يبعد مسافة 205 ميل عن مدينة أتلانتيك بنيوجيرسي، و260 ميلاً عن مدينة نيويورك
ويتوقع أن تؤدي الأمطار الغزيرة المرافقة للعاصفة لارتفاع أمواج البحر بـ11 قدماً
ويتوقع أن تؤدي الأمطار الغزيرة المرافقة للعاصفة لارتفاع أمواج البحر بـ11 قدماً
وأعلنت حالة الطوارئ في عدد من الولايات منها كولومبيا وبنسلفانيا، وميريلاند ونيويورك، فيما وقع حاكم "مين" على إعلان طورائ محدود
وأعلنت حالة الطوارئ في عدد من الولايات منها كولومبيا وبنسلفانيا، وميريلاند ونيويورك، فيما وقع حاكم "مين" على إعلان طورائ محدود
وقدرت وكالة الأحوال الجوية بأن ارتفاع المد في "بحيرة ميتشيغن" قد يصل إلى ما بين 28 إلى 31 قدماً.
وقدرت وكالة الأحوال الجوية بأن ارتفاع المد في "بحيرة ميتشيغن" قد يصل إلى ما بين 28 إلى 31 قدماً.
استقبلت نيويورك ساندي بوقف شبكة المواصلات العامة وإغلاق المدارس وإجلاء ما يقارب من 400 ألف شخص من "مانهاتن"
استقبلت نيويورك ساندي بوقف شبكة المواصلات العامة وإغلاق المدارس وإجلاء ما يقارب من 400 ألف شخص من "مانهاتن"
وصل الاعصار "ساندي" الساحل الشرقي للولايات المتحدة حيث استبقته السلطات بإعلان حالة الطوارئ
وصل الاعصار "ساندي" الساحل الشرقي للولايات المتحدة حيث استبقته السلطات بإعلان حالة الطوارئ
نيويورك تستعد لمواجهة ساندي
تحولت نيويورك الى مدينة اشباح الاثنين
اذ شلت الحركة فيها وخلت شوارعها من المارة وسط هطول امطار غزيرة، كما توقفت وسائل النقل المشترك عن العمل واقفلت المواقع السياحية ابوابها، وهي تستعد في هدوء لافت لمواجهة الاعصار ساندي المدمر لكن كثيرين من النيويوركيين يتجاهلون اوامر الاجلاء.
وشدد رئيس بلدية نيويورك مايكل بلومبيرغ على ان ساندي "يمكن بسهولة ان يقتلكم" بعد ان امر الاحد باجلاء 375 الف شخص من المناطق المعرضة للسيول والفيضانات.
وقال ان احوال الطقس "تتدهور بسرعة كبيرة" موضحا انه ينتظر الاسوأ "اعتبارا من الساعة 20,00" (00,00 ت غ الثلاثاء) مع ارتفاع منسوب المياه الذي يمكن ان يصل الى 3,5 امتار في بعض الاماكن والامطار والرياح العاتية.
لكن العديد من النيويوركيين تجاهلوا ذلك. ووجد ثلاثة الاف منهم فقط ملجأ صباح الاثنين في مراكز الاستقبال ال76 التي فتحت في مدارس المدينة وتستوعب 16 الف سرير.
وقالت كوني اندرسون وهي موظفة في الثلاثين من العمر تسكن في منطقة باتري بارك المعرضة جدا للفيضانات، "العام الماضي قبلت بالاجلاء بسبب الاعصار ايرين ولم يحدث شيء. لذلك سابقى هذه السنة في منزلي ولدي ما يكفي من المؤن في حال الضرورة".
واضافت "ان همي الوحيد هو المصعد لكن بامكاني الاستغناء عنه، اسكن في الطابق الخامس عشر".
وقد بقيت بورصة نيويورك مقفلة طوال الاثنين وستبقى كذلك غدا الثلاثاء ايضا، وهذا لم يسبق له مثيل منذ اعتداءات 11 ايلول/سبتمبر 2001.
فلا قطارات ولا مترو ولا باصات في هذه المدينة التي تعد 8,2 ملايين نسمة. وسيقفل اثنان من الانفاق الثلاثة على طرق مانهاتن بسبب خطر الفيضانات.
وهكذا لم يتمكن ملايين السكان من الذهاب الى مراكز عملهم فيما اغلقت المحاكم والمدارس، لتعيش مدينة نيويورك التي تعج عادة بحركة جنونية في سكون مذهل الاثنين لا تعبر شوارعها سوى سيارات التاكسي الصفراء وبعض السيارات العادية والدراجات النارية تحت الامطار.
كذلك اضطر الاف السياح لاعادة النظر في برامجهم خصوصا مع اغلاق المعالم السياحية الرئيسية مثل تمثال الحرية او مبنى امباير ستيت وايضا بعض الفنادق الواقعة في المناطق المعرضة للفيضانات.
فقط بعض المتاجر الصغيرة فتحت ابوابها، بينما آثرت معظم المحلات الكبيرة العدول عن ذلك بعدما شهدت حركة ازدحام خلال عطلة نهاية الاسبوع.
وتخوفا من انقطاع التيار الكهربائي ونقص المخزون الغذائي، احتاط النيويوركيون لكل شيء ولم يتركوا اي امر للصدفة فتزودوا بالمولدات والبطاريات والمصابيح الصغيرة والخبز والمياه على غرار ما حصل بالنسبة للاعصار ايرين في 2011.
وفي جنوب مانهاتن ارتفع منسوب المياه في الصباح الى نحو متر. لكن لم تلاحظ اي حركة ذعر في المدينة.
وعند طرف الجادة السادسة المقفرة والشارع 23 جاء ديفيد بليث المقيم في بروكلين لشراء القهوة والموز لفطوره من احد المقاهي النادرة المفتوحة. وليطمئن الى امكان قيامه بعمله وحجز غرفة فندق لعدة ايام في مانهاتن على مسافة 10 كلم من منزله.
وقال "لدي اجتماعات لا استطيع تفويتها".
وفي المبنى السكني المجاور المسمى "كارولاين" في الشارع 23 طلب من جميع الموظفين البقاء في العمل لثلاثة ايام لضمان سلامة المقيمين فيه. ولن يعودوا الى منازلهم.
والبرت موستاج هو احد البوابين، وعندما يسأل عما اذا كان خائفا يرد بابتسامة ويقول "اني من مونتينيغرو" و"قد شاهدت الاسوأ".
كذلك مارثا كوالتشيك (27 عاما) بدت هادئة جدا وهي تتنزه مع كلبها في شارع مجاور. وقالت هذه الشابة التي تعمل في مدرسة وتستفيد من يوم عطلة لم يكن في الحسبان "جئت من انديانا وقد عشت اعاصير كثيرة لن نرى مثلها هنا" مضيفة "ان المبنى الذي اسكن فيه قديم لكنه متين".
اما نيك وهو يوناني يناهز الاربعين من العمر ويرفض الافصاح عن كنيته فينتظر ليتمكن من العودة الى منزله في كوينز، ولا يعرف كيفية القيام بذلك. جاء للعمل لكنه فوجىء برؤية المطعم الصغير الذي يعمل فيه مقفلا. وقال وهو يقرأ صحيفة "آمل ان اتمكن من العمل غدا، اني بحاجة للعمل".
وفي جنوب مانهاتن المعرض للفيضانات حمت بعض المطاعم اسفل ابنيتها باكياس الرمل، فيما عززت اخرى واجهاتها بالواح خشبية.
وقال دوغ باروترا الذي اشترى الاحد 50 عبوة جعة ويعتزم البقاء في منزله لثلاثة ايام "طالما لدينا كهرباء اعتقد اننا سنصمد".

Waves crashed over homes on Turner Road in Scituate on Monday. Even though the landfall was in New Jersey, Massachusetts took a pounding from one of the biggest storms in history. (David L Ryan/Globe Staff)
Waves crashed over homes on Turner Road in Scituate on Monday. Even though the landfall was in New Jersey, Massachusetts took a pounding from one of the biggest storms in history

اجلاء اعداد كبيرة من السكان في الولايات المتحدة قبل اعصار هائل
امرت السلطات الاميركية الاحد بالقيام بعمليات اخلاء واسعة للسكان من المناطق الساحلية بينما الغت شركات الطيران رحلاتها عبر المحيط الاطلسي فيما يقترب اعصار ساندي من الساحل الشرقي بعد ان اودى بحياة 66 شخصا في الكاريبي.
وحذر المراقبون الجويون من ان يخلف الاعصار اثارا كارثية تمتد الى جنوب ولاية نيوانغلند الواقعة في اقصى شمال شرق البلاد، عند وصول العاصفة التاريخية الى الشواطئ الاميركية في وقت متأخر من الاثنين او وقت مبكر من الثلاثاء، حيث تستعد نيوجيرسي ومدينة نيويورك بشكل خاص لاحوال جوية.
وقبل تسعة ايام من الانتخابات الاميركية، تسبب الاعصار بفوضى في الحملتين الانتخابيتين للرئيس باراك اوباما ومنافسه الجمهوري ميت رومني اللذين اضطرا الى الغاء فعاليات انتخابية.
ودعا الرئيس الاميركي باراك اوباما الاميركيين الاحد الى اخذ اعصار ساندي "على محمل الجد" واتباع تعليمات السلطات المحلية وسلطات الولاية. واضاف "هذه عاصفة خطيرة وكبيرة، ورسالتي الاولى لجميع الناس على الجهة الشرقية من البحر ومنتصف المحيط الاطلسي الى الشمال، ان ياخذوا هذه العاصفة على محمل الجد". واضاف "اتبعوا تعليمات مسؤولي الولاية والمسؤولين المحليين لانهم سيقدمون لكم افضل النصائح حول كيفية التعامل مع هذه العاصفة خلال الايام المقبلة".
واعرب احد ابرز مستشاري حملة باراك اوباما عن خشيته من ان يؤثر وصول الاعصار ساندي قريبا الى الساحل الشرقي للولايات المتحدة سلبا على نسبة المشاركة في الانتخابات الرئاسية وخصوصا لدى الناخبين الذين قرروا التصويت المبكر.
وقال ديفيد اكسلرود الاحد لشبكة "سي ان ان" الاميركية "نريد بالتأكيد تأمين الوصول الى مكاتب الاقتراع دون عراقيل لاننا نعتقد انه بقدر ما يكون عدد الذين سيتوجهون للتصويت كبيرا، بقدر ما تكون نتيجتنا افضل". واضاف "بالتالي، ومع احتمال ان يؤدي (الاعصار) الى تعقيد الامور، فانه يمثل مصدر قلق".
وهطلت امطار غزيرة وضربت امواج عاتية جنوب كارولاينا وشمال كارولاينا مع تحرك العاصفة الى الساحل. وحذرت وكالة الارصاد الجوية الاميركية من ان نيوجيرسي ونيويورك قد تشهدان فيضانات قياسية بسبب العاصفة.
وادى الاعصار ساندي الذي يتقدم من فوق المحيط الاطلسي تصاحبه رياح بسرعة 120 كلم في الساعة، الى وفاة 66 شخصا في منطقة الكاريبي معظمهم في هايتي حيث قتل 51 شخصا.
واصدرت سلطات نيويورك امرا باخلاء مئات الالاف من البلدات الساحلية المنخفضة التي من المتوقع ان يمر عليها الاعصار. وانتشر نحو 1100 من عناصر الحرس الوطني في تلك البلدات والقرى.
وامر رئيس البلدية مايكل بلومبرغ بالاجلاء الاجباري لنحو 375 الف شخص من مدينة نيويورك وحدها بما في ذلك مناطق كوني ايلاند وستاتين ايلاند الساحلية المهددة.
ومن المقرر ان تفتح المدينة 72 ملجا في المدارس وغيرها من المباني. وامرت باغلاق انفاق القطارات ووقف حركة الحافلات والقطارات ابتداء من ليل الاحد.
وصرح بلومبرغ في مؤتمر صحافي "هذه عاصفة خطيرة".
والغى مجلس الامن الدولي الذي يتخذ من نيويورك مقرا، اجتماعات كان يفترض ان يشارك فيها رؤساء من اميركا اللاتينية وذلك بسبب احتمال وصول الاعصار ساندي الى السواحل الشرقية للولايات المتحدة، كما اعلنت الامم المتحدة.
وقال مساعد المتحدث باسم المنظمة الدولية ادواردو دل بوي ان "مقر الامم المتحدة سيقفل الاثنين على الاقل بسبب التهديد الذي تمثله العاصفة".
واعلنت مصادر رسمية ان السلطات في مدينة نيويورك اوقفت مساء الاحد كل وسائل النقل العام من مترو وحافلات وقطارات في المدينة تحسبا لوصول الاعصار ساندي المتوقع مساء الاثنين.
وامرت السلطات بتعليق عمل هذه الوسائل بسبب خطر الفيضانات والاضرار التي قد يخلفها الاعصار الذي سيضرب الساحل الشمالي الشرقي للولايات المتحدة.
وتستمر مفاعيل هذا القرار حتى الاثنين وربما الثلاثاء.
وفي السياق نفسه، سيتم اغلاق بورصة نيويورك الاثنين وعلى الارجح ايضا الثلاثاء جراء مرور الاعصار وفق ما اعلنت الشركة المشغلة للبورصة مساء الاحد.
والغت شركات الطيران مئات الرحلات التي كان من المقرر ان تغادر من مطارات على طول الساحل الاميركي الشرقي.
والغت شركة الطيران الفرنسية "ايرفرانس" جميع رحلاتها الى نيويورك وواشنطن الاثنين، فيما الغت شركات الطيران الاميركية مئات الرحلات الداخلية.
وعند الساعة 15,00 كانت العاصفة ساندي على بعد نحو 930 كلم جنوب نيويورك، بحسب مركز مراقبة الاعاصير الوطني الاميركي.
ورغم ان الاعصار لا يزال بعيدا في البحر، الا انه يتسبب في رياح عاتية وامواج عالية في دائرة قطرها مئات الاميال.
وعرض التلفزيون صورا من اوتبر بانكس، وهي مجموعة من الجزر الصغيرة في نورث كارولاينا، اظهرت امواجا مرتفعة وامطارا غزيرة.
ويتوقع ان تضرب رياح قوية قسما كبيرا من الساحل الشرقي الاميركي من فيرجينيا الى ماساشوستس.
وتشير التوقعات الحالية الى ان الاعصار سيضرب في وقت مبكر من الثلاثاء ساحل ديلاوير ويتجه شمالا بعد ذلك والى المناطق الداخلية حاملا جبهة هوائية باردة ليصل الى كندا.
ويقول خبراء الطقس ان التقاء اعصار ساندي مع جبهة باردة من الشمال يمكن ان يخلق عاصفة هائلة تتسبب بفيضانات ورياح عاتية وربما تؤدي الى سقوط ثلوج كثيفة في الولايات الشرقية وداخل البلاد حتى تصل اوهايو.
واطلق خبراء الطقس على هذه الظاهرة اسم "فرانكستورم" نسبة الى شخصية الوحش فرانكشتاين المرعبة نظرا لتزامنها مع عيد القديسين (الهالوين) في 31 تشرين الاول/اكتوبر ولانها مؤلفة من اجزاء مختلفة تماما مثل فرانكشتاين.
واعلنت حالة الطوارئ في الولايات التالية: كوناتيكت، ميرلاند، ماساشوستس، نيويورك، نيوجيرسي، بنسلفانيا، فيرجينيا، العاصمة واشنطن واجزاء من شمال كاليفورنيا.
وكتب الكس سوسنوفسكي كبير المسؤولين في الرصد الجوي على موقع "اكيوويذر.كوم" ان الاعصار ساندي سيكون قويا جدا ويمكن ان يتسبب باضرار كلفتها مليارات الدولارات.
وقال مدير مركز الاعاصير الوطني الاميركي الاحد ان ملايين الناس سيواجهون خطر فيضانات قد تهدد حياتهم عندما يضرب الاعصار ساندي المناطق الشمالية الشرقية من الولايات المتحدة.
وصرح ريك ناب للصحافيين خلال مؤتمر صحافي عبر الهاتف "استطيع ان اقول ان ملايين الناس يعيشون في المناطق التي يمكن ان تشهد سيولا او فيضان انهار".
واضاف ان العاصفة يمكن ان تؤدي الى ارتفاع المد البحري بمقدار 6 الى 11 قدما في لونغ ايلاند ساوند، نيويورك هاربور، 
راريتان بيه، وهي مناطق من اكثر القطاعات المأهولة بالسكان على الساحل الاميركي.
On Oct. 29, the northeast United States began to feel the impact of Hurricane Sandy. It brought public transit to a halt, shuttered businesses, and forced some residents to evacuate their homes. Click through to see local photos of Sandy’s impact.
Joe Gallion of Falmouth checks out the surf from Hurrican Sandy on Menauhant Rd.
Joe Gallion of Falmouth checked out the surf from Hurricane Sandy on Menauhant Road.
James Crowley dealt with a flooded boat ramp in Eel Pond in Woods Hole after securing his boat on Oct. 29.
James Crowley dealt with a flooded boat ramp in Eel Pond in Woods Hole after securing his boat on Oct. 29.
With "Chuck" looking over his shoulder, state Department of Conservation and Recreation  worker Larry Callanan cleared storm drain on Mt. Auburn St. in Cambridge on Oct. 29. Chuck is a Halloween figure that was riding in the bed of the truck.
With "Chuck" looking over his shoulder, state Department of Conservation and Recreation worker Larry Callanan cleared a storm drain on Mt. Auburn St. in Cambridge on Oct. 29. Chuck is a Halloween figure that was riding in the bed of the truck.
A tree and power lines were felled n South Dartmouth on Oct. 29.
A tree and power lines were felled in South Dartmouth on Oct. 29.
A downed tree down was removed by a work crew on Rockdale Street in New Bedford on Oct. 29.
A downed tree down was removed by a work crew on Rockdale Street in New Bedford on Oct. 29.
Electric workers secured wires at the corner of Templeton Parkway and Belmont Street in Watertown on Oct. 29. The  wires were knocked down by falling branches from gusting winds.
Electric workers secured wires at the corner of Templeton Parkway and Belmont Street in Watertown on Oct. 29. The wires were knocked down by falling branches from gusting winds.
Waves passed the lighthouse outside New Bedford harbor by Butler Flats lighthouse on Oct. 29.
Waves passed the lighthouse outside New Bedford harbor by Butler Flats lighthouse on Oct. 29.
A portable toilet blew over on Oct. 29 in Dartmouth.
A portable toilet blew over on Oct. 29 in Dartmouth.
Waves crashed on the shore along Nahant Road in Nahant  on Oct. 29.
Waves crashed on the shore along Nahant Road in Nahant on Oct. 29.

Hurricane Sandy, one of the largest storms to ever hit the East Coast, pummeled Massachusetts on Monday with punishing winds and dangerously high seas, flooding some coastal areas, and cutting power to some 385,000 homes.

The enormous storm, gaining speed as it roared north across the Atlantic, brought steady rain and sustained winds of 35 miles per hour through much of the day, with gusts nearly twice that strong.

Although Sandy’s landfall was in southern New Jersey, it cut a destructive path nearly a thousand miles wide, causing massive disruptions throughout the Northeast.

In Massachusetts, heavy winds toppled trees and power lines, closing roads and causing increasing power outages throughout the day. Heavy surf pounded the coast, forcing evacuations in some low-lying areas in advance of the evening high tide, when storm surges were expected to exceed six feet.

“All of our shoreline could be affected,” said Brian Legendre, fire chief in Westport, a coastal town next to Fall River.

Utilities warned that because of the storm’s strength and duration, power outages could last a few days. The high winds would make it too dangerous for some repairs to occur, Governor Deval Patrick said in an evening press conference. Utilities would be working through the night to restore power where they can, he said.

No injuries or serious damage was reported Monday amid the high winds. But the powerful late-season storm, which killed nearly 70 people in the Caribbean, brought the area to a near-standstill. As most people hunkered at home, schools, malls, and businesses were closed, major roads were half-empty, and public transit shut down.

Amtrak canceled its service along the Northeast Corridor, and several bus lines canceled service through Tuesday. At Logan International Airport, more than 900 flights were canceled.

The MBTA stopped running shortly after 2 p.m. amid mounting reports of downed wires and branches and concerns that flooding would make parts of the system impassible.

“Shutting down public transit is never ideal. But under the circumstances, the safety of our customers and our employees is paramount,” said Richard Davey, the state’s transportation secretary.

The closing was announced at 10 a.m., prompting a rush for the final trains. By noon, South Station was at rush-hour bustle as riders headed home.

Davey said that he hoped service would resume Tuesday morning but that crews needed time to survey the damage. By mid-afternoon, at least 15 trees or large branches had fallen on rail lines.

“We hope to run full service for tomorrow morning,’’ he said. “That would be our goal. But it is not guaranteed.’’

Patrick said he was “cautiously optimistic” that the T and commuter rail service would run Tuesday morning.

“In general, we think people can prepare for a normal work day tomorrow,” he said. Boston Mayor Thomas M. Menino said schools and city offices would be open Tuesday.

Winds were expected to wane overnight, but a coastal flood warning was in effect until 1 p.m. Tuesday.

As Monday’s high tide approached under a full moon, Legendre warned that the “worst is yet to come.”

Forecasters warned that the state’s southern coast from Westport to Fairhaven might experience severe flooding, potentially more damaging than Hurricane Bob in 1991. Some 1,300 National Guard soldiers were deployed, mostly to the eastern and southern coasts.

As Sandy moved toward the coast, the Category 1 hurricane packed winds up to 90 miles per hour, and forecasters said it could stand as the largest hurricane in New England history. Its air pressure — an indicator of the storm’s power — was the lowest ever recorded in the area.

“The lower the pressure, the more powerful the hurricane,” said Charlie Foley, a meteorologist with the National Weather Service in Taunton.

Wind gusts of more than 60 miles per hour were reported in Brookline, Milton, Lawrence, Barnstable, Falmouth, and Fairhaven on Monday afternoon. Winds around 81 miles per hour were reported in Wellfleet just after 2 p.m., and a buoy off Cuttyhunk recorded a gust of 83 miles per hour.

In Waltham, about 25 families were forced to leave their homes when part of the roof was blown from two condominium buildings. One of the roofs was waving back and forth in the wind Monday night, and, at times, hanging about 10 feet over the edge of the building. Scraps of metal and wood littered the ground.

Despite the high winds, officials said the storm had not caused overwhelming damage.
[Image of 5-day forecast and coastal areas under a warning or a watch]
Coastal Watches/Warnings and 5-Day Forecast Cone for Storm Center

This graphic shows an approximate representation of coastal areas under a hurricane warning (red), hurricane watch (pink), tropical storm warning (blue) and tropical storm watch (yellow). The orange circle indicates the current position of the center of the tropical cyclone. The black line, when selected, and dots show the National Hurricane Center (NHC) forecast track of the center at the times indicated. The dot indicating the forecast center location will be black if the cyclone is forecast to be tropical and will be white with a black outline if the cyclone is forecast to be extratropical. If only an L is displayed, then the system is forecast to be a remnant low. The letter inside the dot indicates the NHC's forecast intensity for that time: 

D: Tropical Depression – wind speed less than 39 MPH
S: Tropical Storm – wind speed between 39 MPH and 73 MPH
H: Hurricane – wind speed between 74 MPH and 110 MPH
M: Major Hurricane – wind speed greater than 110 MPH

NHC tropical cyclone forecast tracks can be in error. This forecast uncertainty is conveyed by the track forecast "cone", the solid white and stippled white areas in the graphic. The solid white area depicts the track forecast uncertainty for days 1-3 of the forecast, while the stippled area depicts the uncertainty on days 4-5. Historical data indicate that the entire 5-day path of the center of the tropical cyclone will remain within the cone about 60-70% of the time. To form the cone, a set of imaginary circles are placed along the forecast track at the 12, 24, 36, 48, 72, 96, and 120 h positions, where the size of each circle is set so that it encloses 67% of the previous five years official forecast errors. The cone is then formed by smoothly connecting the area swept out by the set of circles.

There is also uncertainty in the NHC intensity forecasts. The Maximum 1-minute Wind Speed Probability Table provides intensity forecast and uncertainty information.

It is also important to realize that a tropical cyclone is not a point. Their effects can span many hundreds of miles from the center. The area experiencing hurricane force (one-minute average wind speeds of at least 74 mph) and tropical storm force (one-minute average wind speeds of 39-73 mph) winds can extend well beyond the white areas shown enclosing the most likely track area of the center. The distribution of hurricane and tropical storm force winds in this tropical cyclone can be seen in the Wind History graphic linked above.

Considering the combined forecast uncertainties in track, intensity, and size, the chances that any particular location will experience winds of 34 kt (tropical storm force), 50 kt, or 64 kt (hurricane force) from this tropical cyclone are presented in tabular form for selected locations and forecast positions. This information is also presented in graphical form for the 34 kt, 50 kt, and 64 kt thresholds.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.