Free Web Submission http://addurl.nu FreeWebSubmission.com Software Directory www britain directory com education Visit Timeshares Earn free bitcoin http://www.visitorsdetails.com CAPTAIN TAREK DREAM: عاجل : أعضاء ومؤيدو التنظيم الإرهابي يخططون لشل العاصمة وإلحاق الخسائر بـ«المترو»: "هنعتصم في المترو ٣ ساعات بتذكرة واحدة"

Tuesday, September 10, 2013

عاجل : أعضاء ومؤيدو التنظيم الإرهابي يخططون لشل العاصمة وإلحاق الخسائر بـ«المترو»: "هنعتصم في المترو ٣ ساعات بتذكرة واحدة"


أطلق أعضاء التنظيم الإرهابي المسمى بـ"الإخوان المسلمين" إيفنت تحت اسم "اعتصام مترو" يدعون فيه لركوب المترو لمدة ٣ ساعات صباحا وعدم النزول بهدف التسبب في زحام شديد بشوارع العاصمة وإلحاق الخسائر المادية بجهاز المترو!

ينتوي أعضاء ومؤيدو التنظيم الإرهابي ركوب المترو "كأفراد عاديين" - بلا بانرات أو شعارات أو هتافات- لمدة ٣ ساعات بتذكرة واحدة، متحَدين الأمن في إمكانية التفرقة بينهم وبين المواطنين العاديين.

وبالرغم من أن الفكرة لم تحذ على إعجاب الكثيرين لقلة عدد المشتركين في الإيفنت، إلا أن كثير من التعليقات حذرت أعضاء التنظيم الإرهابي من الاصطدام بالمواطنين وتعطيل مصالحهم.

كتب أحد الأعضاء على الصفحة: اللي ناوي يحتك بالمواطنين المطحونين اللي رايحين أشغالهم لا يلومن إلا نفسه.

كتبت صفحة إيفنت "اعتصام المترو":

مميزات اعتصام مترو

"" الأحد 15 سبتمبر من سبعة إلى عشرة صباحا"".

أولا: غل يد الأجهزة الأمنية والبلطجية وإفقادهم القدرة علي التعامل مع الثوار.

ازاااااااااااااااي؟

احنا مش هيكون في أي شيئ بيميزنا يعني هنركب المترو كأفراد عاديين من جميع المحطات ولا هنرفع شعارات ولا هنهتف ولا هنشيل بنرات. و يبقي يشموا على ضهر إيديهم ويعرفوا اذا كنت راكب عادي ولا معتصم؟.

ثانيا: إذا كان الحشد المطلوب بإذن الله وهو قرابة ال 80 الف هنقدر نخرج جهاز المترو من الخدمة يعني مش هيقدر ينقل حد غيرنا وده هيتسبب في زحام شديد في الشوارع وخلال ساعة على الأكثر ستصاب العاصمة بالشلل الكامل.. يعني عصيان مدني شامل بدون قطرة دماااء.

ثالثا: الشركة هتحقق خسائر لأننا هنركب المترو بتذكرة واحدة بجنيه لمدة ثلاث ساعات الوقت ده الشركة تكسب فيه 7 جنيه مش جنيه.

رابعا: كل الناس هتشوف بعنيها نتيجة عدم احترام إرادة الاغلبية والعيش وفقا للآليات الديمقراطية.

خامسا: احنا مش ناسيين التجارة بالدين عشان في الثلاث ساعات كل واحد هيلحق يقرأ جزأ من القرأن دا غير الترفيه إنك هتتفسح في مصر كلها تلت ساعات كاملين ولف يا سيدي...

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.