Free Web Submission http://addurl.nu FreeWebSubmission.com Software Directory www britain directory com education Visit Timeshares Earn free bitcoin http://www.visitorsdetails.com CAPTAIN TAREK DREAM: جهاديون يخطفون أكثر من 50 كرديًّا خلال 3 أيام في شمال سوريا - Syria jihadists kidnap 50 Kurds: NGO

Thursday, December 5, 2013

جهاديون يخطفون أكثر من 50 كرديًّا خلال 3 أيام في شمال سوريا - Syria jihadists kidnap 50 Kurds: NGO

قوات الجيش الحر تستعد لمواجهة قوات الرئيس السوري بشار الأسد، حلب، 28 يوليو 2012. قصفت طائرات هليكوبتر تابعة للجيش السوري حيا بوسط حلب و الذي يعد الهجوم الأعنف منذ اندلاع الثورة السورية.

تعرض أكثر من 50 كرديًّا للخطف على أيدي مقاتلين جهاديين في محافظة حلب بشمال سوريا، خلال الأيام الثلاثة الماضية، بحسب ما أفاد «المرصد السوري لحقوق الإنسان» الخميس.

وقال المرصد في بريد إلكتروني إن «الدولة الإسلامية في العراق والشام المرتبطة بتنظيم القاعدة، خطفت خلال الأيام الثلاثة الماضية منذ الاثنين 51 مواطنًا كرديًّا على الأقل، من مدينة منبج وقراها ومدينة جرابلس، بينهم طفلان وسيدة وسبع فتيات».

وأوضح المرصد أن مصير المخطوفين لا يزال مجهولًا، وأن الجهة التي تم اقتيادهم إليها غير محددة، وتقع مدينتا منبج وجرابلس إلى الشمال الشرقي من حلب كبرى مدن شمال سوريا، وتقطن فيهما أقلية من المواطنين الأكراد. وتسيطر الدولة الإسلامية في العراق والشام عليهما منذ أشهر.

جدير بالذكر أن الأشهر الأخيرة تشهد وقوع معارك ضارية بين الجهاديين والأكراد في مناطق واسعة في شمال سوريا وشمال شرقها، وقد تمكن الأكراد من طرد الجهاديين من مناطق عدة، أبرزها مدينة رأس العين الحدودية مع تركيا، ومعبر اليعربية الحدودي مع العراق.
ويعتبر الأكراد المناطق الممتدة في شمال سوريا، من نهر دجلة حتى البحر الأبيض المتوسط غربًا، وعلى أطراف محافظتي حلب (شمال) واللاذقية (غرب)، مناطق غرب كردستان.

كان حزب الاتحاد الديمقراطي، أكبر مجموعة مسلحة كردية في سوريا، قد أعلن في مطلع ديسمبر أن الحزب يسعى إلى قيام إقليم كردي يتمتع بالحكم الذاتي في إطار سوريا فيدرالية.

أما «الدولة الإسلامية» التي يتزعمها العراقي أبوبكر البغدادي، فتسعى إلى بسط سيطرتها على المناطق الحدودية مع تركيا والعراق، وطرد أي خصم محتمل لها منها، بحسب محللين.

Syria

A member of the Islamic State of Iraq and the Levant carries his weapon as he walks towards his position in Sheikh Saeed neighbourhood

Jihadists in northern Syria have kidnapped more than 50 Kurds in the past three days, in the second such case of mass hostage-taking since July, a monitoring group said Thursday.

The kidnappings come months into major battles for control of several parts of northern Syria that have pitted Kurdish fighters against jihadists, chiefly the Islamic State of Iraq and the Levant (ISIL).

"In the past three days, ISIL has kidnapped at least 51 Kurds in the towns of Minbej and Jarablus," said the Syrian Observatory for Human Rights.

Among the hostages were nine children and a woman, said the Britain-based group, adding that there was no information on where they had been taken.

Minbej and Jarablus are located in Aleppo province, which is home to a Kurdish minority.

The kidnappings come weeks after Kurdish fighters further east, in majority Kurdish areas, expelled jihadists after battles that lasted several months.

In response, the jihadists have imposed a siege on Kurdish areas of Aleppo, where Kurdish fighters are weaker, said Observatory director Rami Abdel Rahman.

In July, ISIL kidnapped some 200 Kurdish civilians from the Kurdish towns of Tal Aran and Tal Hassel also in Aleppo province. Only a few of those hostages have since been released, the Observatory says.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.