Thursday, December 4, 2014

Ahmed Mourad's The Blue Elephant turned into a dance performance - بالصور : رائعة أحمد مراد "الفيل الأزرق" تتحول الى عرض راقص مثير



استنادا الى الرواية الاكثر مبيعا لأحمد مراد "الفيل الأزرق" تحولت الرواية الى عمل مسرحى راقص فى مسرح الرقص في قاعة دار أوبرا القاهرة الرئيسية من 01-03 ديسمبر.



 تم اعداد الأداء وتصميمات العرض المسرحي بواسطة مناضل عنتر


تصوير : بسام الزغبى

Photos: Bassam El-Zoghby

Based on Ahmed Mourad's best-selling novel by the same title, "Blue Elephant" the dance performance is being staged by the Egyptian Modern Dance Theatre Company at the Cairo Opera House's Main Hall on 1-3 December. 



The performance is directed and choreographed by Monadel Antar 


في وقت سابق من هذا العام، تم عرض فيلم سينمائى استنادا إلى نفس الرواية خلال عطلة عيد الفطر عقب انتهاء شهر رمضان.


Earlier this year, film based on the same novel was released during the Eid Al-Fitr holiday following the end of Ramadan.


الفيل الأزرق - تحكي الرواية قصة يحيى، طبيب نفساني في مستشفى العباسية العقلية متخصصة في علاج المجرمين، بما في ذلك القتل.



ومن بين المرضى هو أفضل صديق له، الذي يحاول مساعدته - ولكن ليس بدون أن يجنى لنفسه المتاعب.


The Blue Elephant (Al-Feel Al-Azraq) novel tells the story of Yehia, a psychotherapist at Abbasiya Mental Hospital specialised in treating criminals, including homicidal ones. 



Among the patients is his best friend, who he tries to help - but not without getting himself into trouble.


تأسس مسرح الشركة المصرية الحديثة للرقص في عام 1993 تحت إشراف وزارة الثقافة ودار الأوبرا المصرية مع وليد عوني منصب مديرها الفني ومصمم الرقصات قبل أن تعطي الوظيفة إلى مناضل عنتر في السنوات الأخيرةمنذ نشأتها



وقد عرضت الشركة أكثر من 26 حفلا في مصر وقامت بجولة على الصعيد الدولي، وتلقت اشادة الاعجاب من الجماهير "طوال سنوات عديدة من أنشطتها



كانت مستوحاة لمصممي الرقص العمل مع الشركة من قبل مجموعة متنوعة من الأشكال الإبداعية التي شملت المواد الفنية و الأدبية.


The Egyptian Modern Dance Theatre Company was founded in 1993 under the Ministry of Culture and the Cairo Opera House with Walid Awni as its artistic director and choreographer before the post was given to Monadel Antar in recent years. Since its inception.



the company has given over 26 performances in Egypt and toured internationally, receiving audiences' acclaim. 



Throughout the many years of its activities, choreographers working with the company were inspired by a variety of creative forms which included literary material.


في مايو من هذا العام، صمم عرضا من إخراج مناضل عنتر يسمى "مولانا" بناء على رواية إبراهيم عيسى الذي يحمل نفس الاسم. في أكتوبر، من وحي واحة الغروب لبهاء طاهر تم عرض رقصة أرملة الصحراء أداء وتصميم الرقصات من قبل سالي أحمد.


In May this year, the troupe directed by Monadel Antar performed Mawlana based on Ibrahim Eissa's novel of the same name. In October, Bahaa Taher's Sunset Oasis inspired The Widow of the Desert dance performance, directed and choreographed by Sally Ahmed.




تعتبر فرقة الرقص المسرحي الحديث هي الاولى من نوعها في الوطن العربي، قدمت الفرقة اكثر من 26 عرض فني وشاركت في الكثير من المهرجانات الدولية على اكبر واهم المسارح ودور الأوبرا العالمية منها ( اوبرا فرانكفورت - اوبرا بكين - واخيرا في ايطاليا بتورينو على مسرح اوبرا كوريجنانو)..


وقد فازت الفرقة مؤخرًا بجائزة "محمود رضا" لأفضل تصميم استعراضي في المهرجان القومي للمسرح عن عرض "مولانا"..