Friday, January 9, 2015

"Boko Haram" burn Nigerian village .. and dead bodies "strewn roads." - "بوكو حرام" تحرق قرية نيجيرية.. وجثث القتلى "متناثرة بالطرقات"

جماعة بوكو حرام

أكد موسى الحاجي بوكار، المسئول بالحكومة النيجيرية، أن جماعة "بوكو حرام" المتطرفة أحرقت بلدة "باجا" النيجيرية، وقتلت عددا كبيرا من سكانها، لافتا إلى أن عدد سكان البلدة نحو 100 ألف نسمة، والقرية "لم يعد لها وجود"، بحسب "بى بى سي" .


 
وأضاف "بوكار"، أن بلدة "باجا" الاستراتيجية والتي تقع شمال شرق البلاد كانت هدف الجماعة التالي عقب سيطرتهم على قاعدة عسكرية مهمة الأسبوع الماضى.


 
وأشار إلى أن مسلحى "بوكو حرام"، هاجموا البلدة وأحرقوها، قبل أن يتوجهوا إلى قرى ومدن أخرى مجاورة، تاركين وراءهم جثث الضحايا متناثرة في شوارع البلدة.


 
وأعرب المسئول بالحكومة النيجيرية، عن مخاوفه من مقتل نحو ألفي شخص على الأقل في الهجوم، غير أن تقارير أخرى أشارت إلى أن القتلى يقدرون بالمئات.


 
وفي سياق متصل، تفيد تقارير أن السكان الذين لاذوا بالفرار من هجوم "بوكو حرام" تركوا عشرات الجثث في الطرقات، ولم يتمكنوا من دفنها، وبقيت متناثرة في شوارع البلدة، في منظر هو الأبشع، بحسب الناجين من المجزرة.


 
وتشن جماعة "بوكو حرام" حربًا على الحكومة النيجيرية منذ 2009، سعيًا إلى إقامة "دولة إسلامية، نجحت من خلالها في السيطرة على 70% من ولاية "بورنو" الشمالية.


 
كما سيطرت الجماعة المتطرفة العام الماضي على العديد من البلدات والمدن شمال شرقي البلاد.

 

Confirmed Musa Alhaji Pocar, an official with the Nigerian government, that the extremist group "Boko Haram" burned the Nigerian town of "Baja", and killed a large number of the population, pointing out that the number of the town's population of about 100 thousand people, and the village, "no longer exist," according to "BBC ".
 

 
He added, "Pocar," the town "Baja" strategy, which is located northeast of the country was the target following the group after the control of the important military base last week.


 
He noted that the "Boko Haram" militants, attacked and burned the town, before heading to other villages and towns nearby, leaving behind the bodies of the victims scattered in the streets of the town.


 
He was in charge of the Nigerian government, feared killed about two thousand people, at least in the attack, but other reports indicated that the death toll in the hundreds appreciate.


 
In a related context, reported that people who have fled the attack, "Boko Haram" have left dozens of bodies in the streets, and could not bury it, and remained scattered in the streets of the town, the view is the most hideous, according to the survivors of the massacre.


 
"Boko Haram" group attack a new war on the Nigerian government since 2009, in an effort to establish "an Islamic state, which has succeeded in controlling 70% of the state," Borno "North.


 
The extremist group seized last year many of the towns and cities north east of the country.