Thursday, February 19, 2015

Saudis Excluded from the list "departing to Mars wihout No Return" - استبعاد السعوديين من قائمة "المغادرين إلى المريخ بلا عودة"


الدفعة الأولى تضم "100" شخص بينهم مصري وعراقي


The first installment of "100" people, including an Egyptian and Iraqi

استبعد القائمون على مشروع "ون مارس" السعوديين من الدفعة الأولى المسافرة إلى كوكب المريخ والإقامة هناك للأبد دون العودة إلى الأرض.


Organizers of the "Mars One" the Saudi project was excluded from the first batch traveling to Mars and accommodation there forever without going back to the Earth.

Image result for ‫ون مارس‬‎

وضمت الدفعة الأولى "100" مسافر بينهم عربيان؛ أحدهما مصري، والآخر عراقي، في حين لم يتم اختيار أي من السعوديين الستة الذين وقع عليهم الاختيار النهائي للإقامة في المريخ، وتأجل ضم أسمائهم إلى الدفعتين الثانية والثالثة في حال إقرارها.


The first batch included "100" passengers, including two Arabs; Egyptian one, and the other Iraqis, while not choose any of the six Saudis who have been the final choice to stay on Mars, and the inclusion of their names has been postponed to the second and third installments in the event of approval.


واختار القائمون على "ون مارس" "50" رجلاً و"50" امرأة من أعمار مختلفة غالبيتهم من الشباب، من بينهم "39" أمريكياً، و"31" أوروبياً، و"16" من آسيا، وسبعة من أفريقيا، وسبعة من "أوقيانوس".


the organizers of the "Mars One" chosen "50" men and "50," woman of different ages, most of them young people, including "39" US, and "31" European, and "16" from Asia, seven from Africa, and seven " Oceania. "


وستبدأ الشركة الهولندية القائمة على المشروع بإرسال "روبوت" وقمر اتصالات إلى كوكب المريخ أولاً في عام 2018، وبعدها بعامين سيتم إرسال مركبة جوالة ذكية، مهمتها البحث عن رقعة الهبوط، وإيصال وحدات المعيشة والمواد الضرورية للحفاظ على حياة البشر في المريخ.


Dutch company operating the operation will start on the project by sending a "Robot" and a communications satellite to Mars first, in 2018, and two years later will be sent to smart mobile vehicle , mission Find patch landing, and the delivery of units of living and materials necessary to maintain human life on Mars.


وفي عام 2024 سينطلق صاروخ يحمل أفراد الطاقم، ومقر سكنهم الرئيس في رحلة إلى مدار الأرض، وهناك ستلتحم كبسولة أفراد الطاقم بمركبة المريخ التي تنتظرهم للانطلاق بهم إلى وجهتهم النهائية بلا عودة.


In the year 2024 will be launched rocket carrying the crew, and the headquarters of residence president on a trip to the Earth's orbit, and there will dock crew capsule on Mars vehicle ahead of them to go to their final destination without return.

1

يشار إلى أن أكثر من "500" سعودي تقدموا للسفر إلى المريخ بلا عودة، ووقع اختيار الشركة على ستة منهم بعد تجاوزهم للشروط والإجراءات الخاصة بالانتقال إلى المريخ للأبد.


It is noteworthy that more than "500" Saudi applied to travel to Mars, never to return, and was chosen by the company after a six of them exceeding the conditions and procedures for moving to Mars forever.