Sunday, June 28, 2015

العثور على بقايا "الكأس المقدس" بعد عام من سرقته في بريطانيا

Found the remains of the "Holy Grail" after a year of stolen in Britain

Believed to be the cup that Jesus drank from at the Last Supper

يُعتقد أنه الكأس الذي شرب منه المسيح في العشاء الأخير 

العثور على بقايا "الكأس المقدس" بعد عام من سرقته في بريطانيا

  مصر اليوم - العثور على بقايا الكأس المقدس بعد عام من سرقته في بريطانيا

عثرت الشرطة الإنجليزية على بقايا خشبية من الكأس المقدس "Nanteos Cup" الذي تمت سرقته منذ عام، وذكرت الشرطة أنها تعقبت الكأس المقدس الذي لا يقدر بثمن حتى أعادته لأصحابه الشرعيين.

English police found the wooden remnants of the Holy Grail "Nanteos Cup" which was stolen a year ago, police said they tracked down the Holy Grail, which is invaluable even returned to the rightful owners.

وسرق الكأس الذي يمتد تاريخه إلى العصور الوسطى، في هجوم على منزل ريفي في هيرفوردشير الحدودية التاريخية في يوليو العام الماضي، وتم تشكيل فريق بحث متخصص من الشرطة لإيجاد الكأس، والتزمت الشرطة الصمت بشأن ملابسات العثور على الكأس.

And the stolen cup, which dates to the Middle Ages extends, in an attack on a country house in the historic Herefordshire border in July last year, was the formation of specialist police search team to find the cup, and committed police silent on the circumstances of finding the cup.


أشارت الشرطة إلى أنه تم تسليم الكأس إلى الضباط على أرض محايدة في لقاء تم ترتيبه مسبقا يوم الجمعة 19  يونيو، فيما يعتقد بعض الناس أنه كأس مقدس إلا أن هذه مجرد تكهنات لم تثبت صحتها بعد.

Police pointed out that the trophy was handed over to the officers on neutral ground in a meeting has been arranged in advance on Friday, June 19, with some people believed to be sacred Cup but this is just speculation unproven after.

وذكر المفتش مارتن بارنز "أود أن أشكر كل من ساعدنا في استعادة الكأس إلى أصحابه الشرعيين، وسوف يتم استكمال التحقيقات"، وكانت العائلة التي تملك الكأس قد عرضت مكافأة قدرها 1000 جنيه إسترليني لاستعادة الكأس، كما عرضت الشرطة مكافأة أخرى مماثلة.

According to Inspector Martin Barnes, "I would like to thank everyone who helped in the restoration of the cup to the rightful owners, and will be complete investigations," The family that owns the cup has offered a reward of £ 1000 to regain the cup, as other police offered a reward similar.


وتحيط قصص كثيرة بأصول هذا الكأس، فيعتقد البعض أنه الكأس الذي شرب منه المسيح في العشاء الأخير، ولذلك يعتقد البعض في قدرة الكأس على شفاء المرضى، وكانت الشرطة قد ألقت القبض على رجل يبلغ من العمر 39 عامًا للاشتباه في صلته بحادث السرقة، إلا أن الشرطة لم تتخذ أي إجراءات ضد الرجل.

Surrounded many stories assets this cup, are believed by some that this cup which drink from it Christ at the Last Supper, so some believe in the ability of the cup to heal the sick, and the police had arrested a man at the age of 39 years on suspicion of links to an incident of theft, but police did not take any action against the man.