Saturday, December 20, 2014

British «Dancer» Convert to Islam after the fallen in love - راقصة «بريطانية» تعتنق الإسلام بعد وقوعها في الحب

بالصور.. راقصة «بريطانية» تعتنق الإسلام بعد وقوعها في الحب

تخلت أم لثلاثة أطفال، عن عملها كراقصة مثيرة وعاداتها كالتدخين وشرب الكحول ولحم الخنزير لاعتناق الإسلام.

Abandoned the mother of three children, about her exciting work as a dancer and also changed her habits such as smoking and and drinking alcohol and eating pork to embrace Islam.
وذكر موقع "ميرور"، أن كلير التي غيرت اسمها إلى جميلة، اعتنقت الإسلام بعد أن التقت بحب حياتها، الذي ساعدها على التخلص من عاداتها السيئة وغيرت أسلوب حياتها غير الصحية إلى الصلاة خمس مرات في اليوم.

بالصور.. راقصة «بريطانية» تعتنق الإسلام بعد وقوعها في الحب

The "Mirror" Web site, confirmed that Claire, which changed her name to JAMILA, converted to Islam after she met the love of her life, which helped her to get rid of bad habits and changed her lifestyle unhealthy to prayer five times a day.
وقالت جميلة البالغة من العمر 37 عامًا: إن أصدقاءها وجيرانها في نوتنجهام، تبرءوا منها وأصبحوا يلقبونها بالإرهابية بعد أن دخلت الإسلام.

JAMILA , 37-year-old: her friends and neighbors in Nottingham renounce her, and named her that she became a terrorist after she converted to Islam.

بالصور.. راقصة «بريطانية» تعتنق الإسلام بعد وقوعها في الحب
وعن رحلتها لمعرفة الإسلام قالت: إنها تعرفت على نصفها الآخر أثناء رحلتها الدراسية إلى جامبيا، وهو رجل مسلم يدعى صريف جالو، يبلغ من العمر 28 عامًا، وبعد عودتها إلى بريطانيا استمرت في الحديث معه على الهاتف كل ليلة، واستمعت لكلامه عن الإسلام، فقررت أن تبحث على شبكة الإنترنت عن معلومات أكثر عن دينه، وأثناء بحثها شعرت بالسلام والحب، وأن الإسلام يعبر عن كل شيء تؤمن به، وأدركت أنها بحاجة لهذا الدين في حياتها.

And about her journey to learn Islam she said: she's got to know the other half during her school to Gambia, a Muslim man named grating Gallo, at the age of 28 years, and after returning to Britain she continued to talk to him on the phone every night, and she listened to his words about Islam, so she decided to looking on the Internet for more information about the religion, and during the discussion she felt peace and love, and that Islam expresses everything she had believed, and she realized that she need for this religion in her life.
أعلنت جميلة إسلامها في شهر يونيو، وبدأت بصوم رمضان، الذي كان شاقًا عليها خاصة مع عشقها للحم الخنزير، لكنها تسافر الآن إلى عشرات الأميال لضمان أنها تشتري لحمًا حلالًا من جزار متخصص.

JAMILA announced her conversion to Islam in June, and began fasting in Ramadan, which was particularly hard on with her passion for pork, but now she travels to dozens of miles to ensure that she buy meat from halal butcher specialist.

بالصور.. راقصة «بريطانية» تعتنق الإسلام بعد وقوعها في الحب
وعلقت جميلة على حياتها السابقة: أن عملها كان يعتمد على أداء الرقصات المثيرة، لكنها الآن تشعر بالخجل من ماضيها، وعندما تنظر إلى صورها القديمة تشعر بأنها ولدت من جديد.

JAMILA was commented on her life earlier: that her work was based on the performance of erotic dances, but now she feel ashamed of her past, and when she look at her old photo sshe feel that she was reborn.
وأضافت جميلة، أنها نالت ترحيبا كبيرا من المجتمع الإسلامي في بريطانيا، ووجهوا لها دعوات للذهاب إلى منازلهم، وأعربت عن سعادتها لاكتساب عائلة جديدة بعد أن ابتعد عنها أصدقاؤها.

JAMILA added, that she  has received a great welcome from the Muslim community in Britain, and drew many calls for her to go to their homes, and expressed her happiness for the acquisition of a new family after being pulled away by her origin area friends.