Wednesday, January 18, 2017

The oldest brain surgery in the world: conducted by the Pharaohs - أقدم جراحة بالمخ في العالم: أجراها الفراعنة

أقدم جراحة بالمخ في العالم: أجراها الفراعنة وكانت ناجحة و«الجمجمة» موجودة بلندن

The oldest brain surgery in the world: conducted by the pharaohs were successful and «skull» found in London


طوّرت حضارات ما قبل التاريخ أشكالًا من العمليات الجراحية، وأقدمها بناءً على أدلة، هو النقب، بحيث تُفتح الجمجمة أو تُحفر فيها حفرة صغيرة بهدف إزالة الغطاء عن الجافية، وذلك لعلاج الأمراض المتعلقة بالضغط داخل الجمجمة، ووجدت هذه الأدلة في رفات إنسان ما قبل التاريخ التي تعود إلى العصر الحجري الحديث.

prehistoric civilizations Developed forms of surgeries, and the oldest one according to the evidence, is the Negev, so that opens the skull or burrow where a small hole in order to remove the cover from the dura, for the treatment of diseases related to pressure inside the skull, and found evidence in the remains of prehistoric man that dating back to the Neolithic period.

وكشفت اللوحات على جدران الكهوف أن هذا الإجراء استمر لفترة طويلة؛ ومما يثير التعجب هو أن مرضى تلك الحقبة، بالإضافة إلى المرضى في فترة ما قبل العصر الحجري الحديث، نجوا من تلك العمليات وأظهروا مؤشرات على شفاء الجمجمة.

paintings on the walls of caves Revealed that this procedure lasted for a long time; and which surprisingly is that patients in that era, as well as patients in the pre-Neolithic, survivors of those processes and showed signs of skull healing.

وتوصل الدكتور وسيم السيسي، أستاذ جراحة المسالك البولية، زميل كليات الجراحين الملكية بإنجلترا، وعالم المصريات، في كتابه «مصر علّمت العالم»، إلى أن الحضارة الفرعونية تعرّضت لظلم لم تتعرض له حضارة أخرى بسبب الجهل بها، خاصة من أبنائها الذين لا يعرف كثير منهم أن أقدم جراحات المخ في التاريخ تمت في بلادهم قبل أكثر من أربعة آلاف عام.

And Dr. Wassim al-Sisi, a professor of urology, a fellow colleges ownership of Surgeons in England, and Egyptologist,  reached in his book «Egypt taught the world», that the Pharaonic civilization been wronged not exposed any another civilization because of ignorance, especially of children who do not know many of them the oldest brain surgeries in history has the country by more than four thousand years.


وأضاف أنه شاهد في قسم المصريات بالمتحف البريطاني بلندن جمجمة في صندوق زجاجي مكتوب عليه «عملية تربنة جراحة من جراحات المخ.. مصر القديمة 2000 سنة قبل الميلاد»، وكانت أمامه امرأتان، فقالت إحداهما للأخرى «انظري، جراحة مخ قبل الميلاد.. أين كانت إنجلترا في هذا الزمن السحيق؟».

He said he saw in the Department of Egyptology at the British Museum in London a skull in a glass box that says «concutere process of surgery of the brain surgeries .. ancient Egypt in 2000 BC», and was in front of two women, said one of the other «Look, brain surgery in Before Christmas era.. Where was England in this distant time? ».


ويضيف «السيسي» أنه يُحسب لهم أيضًا أنهم أول من قاموا بعملية التربنة والعملية كانت ناجحة، وكان واضحًا في المومياء أن قشرة العظم كست على حواف العظام والمريض عاش بعدها فترة طويلة، وهذا دليل على أن العملية دقيقة، لأن الجرّاح إذا جرح dura mater، فسائل المخ سيُصفَّى، فكانوا يفهمون جيدًا في الجسم البشرى، والذي ساعدهم على فهم دقائقه هو التحنيط.

«Sisi» adds that he also counted them that they are the first to have the concutere process and the operation was successful, and it was clear in the mummy to the bone cortex cast on the edges of the bones and the patient lived after a long time, and this is evidence that process is accurate, because the surgeon if injured dura mater, cuttings Brain fluid will drain, were well understood in the human body, which has helped them to understand all it's details is Taxidermy.


ويؤكد الدكتور عادل فؤاد رمزي، أستاذ الجراحة بطب قصر العيني، أن مصر كانت الأولى على مستوى العالم في الجراحة، منذ أكثر من 3000 سنة قبل الميلاد، حيث اخترعت الآلات الجراحية المرسومة على جدران معبد الكرنك، وكثير منها يُشبه الآلات الحديثة.

Dr. Adel Fouad Ramzi, a professor of pediatric surgery in Kasr el-einy , Confirms Egypt was the first in the world in the surgery, since more than 3000 years BC, where it was invented the surgical instruments and painted on the walls of the Temple of Karnak, many of which resemble modern machines.

ويشير إلى أن المصريين أجروا عمليات متعددة منذ فجر التاريخ، وأول عملية أجريت كانت عملية تربنة في الجمجمة.

He points out that the Egyptians conducted multiple operations since the dawn of history, and the first operation was conducted in the skull concutere process.


منذ آلاف السنين، كانت تقنية جراحة الأعصاب الأكثر تقدمًا، أو ما كان المتاح وقتها، هي الحفر مباشرة في رأس المريض، والتي كان يُنظر إليها على أنها حل لجميع أنواع المشاكل النفسية.

For thousands of years, Neurosurgery was the most advanced technology, And what was available at this time, is the digging directly into the patient's head, which was seen as the final solution to all kinds of psychological problems.